ברכות לפרופ' ריקי סויה על זכייתה בפרס העו"סית המצטיינת באקדמיה מטעם איגוד העובדים הסוציאליים

על זכייתה בפרס העו"סית המצטיינת באקדמיה מטעם איגוד העובדים הסוציאליים

07 מרץ 2017
ברכות לפרופ' ריקי סויה

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע הבוקר לפרופ' ריקי סויה  על זכייתה בפרס העו"סית המצטיינת באקדמיה מטעם איגוד העובדים הסוציאליים.

פרופ ריקי סויה זכתה בפרס על שיתוף הפעולה ארוך השנים שהיא יצרה וביססה בין האקדמיה לשדה לקידום פרקטיקה מבוססת מחקר בעבודת העובדים הסוציאליים. היא פתחה מודל של עבודה מתוכננת, שיטתית ומכוונת תוצאות בשירותי הרווחה ועסקה רבות בהטמעתו בתוך שירותי הרווחה. עבודתה האקדמיה של פרופ' סויה משקפת מחויבות עמוקה ומתמשכת למקצוע העבודה הסוציאלית ובאופן ספציפי לפיתוח התערבויות של עובדים סוציאליים. בעבודתה היא מגלמת אשת אקדמיה שמחוברת לשטח ורואה כחלק ממחויבותה האקדמית גם את פיתוח הידע וההתערבויות בשדה. במסגרת פעילות זו, פרופ' סויה הובילה, יחד עם נציגות מתוך המינהל בעירית ת"א, קבוצות עבודה לפיתוח מתווים לאבחנה ולהתערבות, עבור אוכלוסיות יעד ובעיות שונות שמטופלות במינהל הרווחה. בהתאם לעקרונות של עבודה שתפנית, קבוצות העבודה (שניתן להגדיר אותן גם כפאנלים של מומחים) כללה נציגים מכל מחלקות המינהל -- בעלי תפקידים שונים, היררכיות ניהוליות ועובדים ישירים. המתווים שפותחו התבססו על הידע מן השדה, שפרופ' סויה עזרה להמשיג, על התע"ס, נוהלי עבודה וספרות מקצועית.  בתהליכים אלה פרופ' סויה לא רק הנגישה עבור עובדי המינהל עבודות אמפיריות אלא גם עזרה להם להמשיג ולפתח ידע חדש שמבוסס גם על הספרות המקצועית אך גם על חוכמת המעשה של העובדים. בעבודתה פרופ' סויה מגשרת בין שתי פרדיגמות, שבספרות של העבודה הסוציאלית מופיעות כדיכוטומיות – פרקטיקה מבוססת ראיות אל מול פרקטיקה יוריסטית. זאת על ידי קידום תהליכי קבלת החלטות המבוססים על שילוב בין סוגי ידע שונים – הידע הסמוי, שמתבסס על מומחיות, ניסיון מקצועי ואינטואיציה, עם ידע אמפירי וידע פרוצדורלי. בנוסף לפיתוח מתווי האבחון וההתערבות, פרופ' סויה לוקחת חלק פעיל בהטמעת שיטות העבודה החדשות במינהל, באמצעות מתן הדרכות לעובדים, לצוות המדריכים ולמנהלים, מעורבות אקטיבית בוועדות המינהל השונות וביצוע מחקרים לאורך כל התהליך – מחקרי פעולה, מחקרים איכותניים ומחקרים כמותיים. הידע המופק ממחקרים אלה מוזן חזרה לעובדי המינהל במפגשים של פורמים שונים של מינהל הרווחה, בכנסים מקצועיים בארץ ובעולם (אליהם מצטרפים עובדי המינהל) ובפרסומים מדעיים בכתבי עת מובילים בארץ ובעולם (שגם הנהלת המינהל מופיעה בהם כמחברים). באופן זה עוזרת פרופ' סויה למצב את עבודת המינהל כעבודה מקצועית מהרמה הראשונה ועוזרת להפיץ את הידע שמתפתח במסגרת עבודה זו.

 

הפרס יוענק לריקי במסגרת יום ההוקרה לעובדים הסוציאליים בכנסת במעמד שר העבודה והרווחה, חיים כץ, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד העו"סים, צפרא דוויק ובהובלת חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שולי מועלם-רפאלי וחברי כנסת נוספים.

הטקס יתקיים ביום רביעי 14.3.17 בשעה 9:30 באודיטוריום, כנסת ישראל, ירושלים.

 

כל מי שמעוניין להגיע לטקס חייב להירשם בטופס בקישור זה: https://form.jotform.me/70432680132447 (חשוב להגיע מספיק זמן מראש כדי לעבור במהירות את הבידוק בכניסה לכנסת).

 

ריקי- ברכות ומזל טוב- זה כבוד לך וכבוד לבית הספר שלנו.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>