בית הספר ארח בקיץ סדנת מחקר בהשתתפות חוקרות מהעולם ומישראל

בעקבות מחקר פורץ דרך על היעזרות של צעירים.ות ונוער בזנות

סדנת המחקר על היעזרות של צעירים.ות ונוער בזנות

 

בית הספר לעבודה סוציאלית ארח סדנת מחקר בהשתתפות חוקרות מהעולם ומישראל, בעקבות מחקר פורץ דרך על היעזרות של צעירים.ות ונוער בזנות

המחקר, בתמיכת הקרן הלאומית למדע, בחן היעזרות של צעירים.ות ונוער בזנות בישראל, ונערך ע"י פרופ' עינת פלד ד"ר גיא שילה מסגל בית הספר, ואיילת פריאור, תלמידת דוקטורט בבית הספר, ובהשתתפות ד"ר רוני אייל-לובלינג, פוסט-דוקטורנטית, ודניה קורן שמשוני, תלמידת תואר שני בבית הספר.

בסדנת המחקר הבינלאומית, אשר נערכה בקיץ בבית הספר לעבודה סוציאלית, לציון סיום המחקר, השתתפו חוקרות מארה"ב ואנגליה, וכן גופים הפועלים בתחום בשטח, כגון עלם, המרפאה הניידת בחיפה ופורט-דה.

תפסנו לשיחה את איילת פריאור, מנהלת המחקר.

שלום איילת, תפס את עיני שכותרת המחקר נוגעת בהיעזרות ולא רק בעזרה, כלומר יש ניסיון להתבונן על הנושא מנקודת המבט של הצעיר.ה בזנות.

"נכון. קשה מאוד לאסוף נתונים ביחס לאוכלוסיה המדוברת, גם מטעמים אתיים – חלקם.ן קטינים.ות, אבל גם בגלל נקודת המבט שלהן.ן כלומר יש הסתגרות של הצעירים.ות והתנגדות בסיסית לשתף פעולה עם "הממסד" בשל נסיבות חייהם.ן המורכבות. חלק משמעותי מהם.ן בא עם מטען של חשדנות כלפי הממסד לא רק בשל המעורבות בזנות אלא גם בשל השתייכותם.ן לאוכלוסיות שוליים, למשל צעירים.ות מהחברה הערבית שחשים.ות עוינות הן מצד החברה בה נולדו והן מצד המדינה, או צעירים.ות להט"ב שחוששים יותר לשתף פעולה עם חוקרות מהאקדמיה. האתגר הגדול במחקר זה היה לייצר אמון עם אוכלוסיית הקצה הזאת. בסופו של דבר, וזה בהחלט הישג ראוי לציון שמאפשר מבט מושכל, ראיינו יותר מ-50 צעירים.ות ובני.ות נוער".

ומטרת הסדנה היתה שיתוף הידע שנאסף?

"בהחלט, וגם לקבל ולאפשר נקודת מבט גלובלית לעוסקים.ות ולחוקרים.ות בתחום. סה"כ המחקרים על א.נשים בזנות הולכים אחורה כמה עשורים בלבד. בנוסף, יש גם את שאלת המעמד המשפטי של העוסקים.ות בזנות. בארה"ב למשל, זו עבירה פלילית, וזה מוסיף מורכבות נוספת לנכונות של מי שמצוי.ה בזנות להיעזר בזולת. אלה פרספקטיבות שונות מהנעשה בישראל והמפגש הוליד שיח מאוד פורה. למרות השוני במעמד החוקי, היה מעניין לראות בסדנה שהאתגרים דומים וגם שיש מאפיינים דומים נוספים, כמו הדינאמיקה של תהליכי חיפוש העזרה של נוער וצעירים המצויים.ות בזנות ושייכים לאוכלוסיות שוליים שחשות בשגרה קיפוח ממסדי. למשל, צעירים מהפריפריות החברתיות בישראל או צעירים אפרו-אמריקאים בארה"ב".

כך שמבחינת בית הספר הסדנה היא בעצם אמצעי נוסף לקידום הנושא?

"לחלוטין, וגם עוד דרך להרחיב את הקהילה החוקרת את הנושא בישראל. הסדנה היתה אינטנסיבית למדי - שלושה ימים מלאים של הצגות, דיונים וחילופי ידע בתחום. במקביל, אנו מצויים בתהליכי פרסום של מספר מאמרים המבוססים על המחקר שבעקבותיו נולדה גם הסדנה - סקירת הספרות בנושא כבר התפרסמה. מכל הסיבות האלה, אני מקווה שזו תחילתו של מהלך כולל להאיר את עיני כל הבאים במגע עם צעירים.ות ונוער בזנות, בדבר דרכים נוספות לעזור, לתמוך ולסייע לנוער וצעירים בזנות".

תודה רבה ובהצלחה בפרסום כל ממצאי המחקר!

בתמונה – ארוחת ערב חגיגית של משתתפי ומשתתפות הסדנה ב"דה יאפא" בניהולה של ספא יונס, עובדת סוציאלית, יזמת חברתית ובוגרת בית הספר!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>