המסלול הקליני לטפול בילד ונוער

ראש המסלול - פרופ' תמי רונן רוזנבאום רונן

התוכנית מיועדת לפתח ולקדם מיומנויות לטפול קליני בקרב עובדים סוציאליים העוסקים בטפול בילדים ובבני נוער. היא כוללת: לימוד תאורטי, תרגול, הדרכה ויישום של מיומנויות קליניות לטפול בילדים, בני נוער, משפחותיהם וסביבתם.

תוכנית הלמודים מתמקדת בשני זרמים מרכזיים בטפול: טפול פסיכודינמי, וטפול התנהגותי-קוגניטיבי- קונסטרוקטיביסטי.

 

  • במסלול ילד ונוער יתקיימו הלימודים בשני אופני לימוד - עם תזה וללא תזה. תוכנית המסלול תתפרס לאורך שנתיים, כאשר בשנה הראשונה בסמסטר הראשון הלימודים יתקיימו יומיים בשבוע (שני ורביעי) ומהסמסטר השני תהיה אפשרות ליום לימודים אחד- יום שני.
    בשנה השניה של התוכנית יתקיימו הלימודים, בשני הסמסטרים, עם אפשרות ליום אחד בשבוע - שני.

  • כל המתקבלים למסלול זה הם עובדים סוציאליים אשר עובדים בשירותים המטפלים בילדים ובבני נוער, ובמסגרת עבודתם יוכלו לבצע את הפרקטיקום בשנה השנייה ללימודים.

  • כל הסטודנטים מחויבים בקורס שנתי של פרקטיקום, הכולל תכנון של טיפול באופן שיטתי, תוך כדי קבלת הדרכה קבוצתית במשך שעתיים בשבוע, בשנה השנייה ללימודים.

 

 

דוגמאות לקורסים בתכנית:

 

בתחום התיאורטי:

  • תיאוריות, גישות ושיטות בטפול פסיכודינאמי בילדים ובני נוער

  • תיאוריות גישות ושיטות בטפול התנהגותי-קוגניטיבי –קונסטרקטיביסטי

 

בטפול בילדים ובבני נוער:

  • מיומנויות טיפול ישיר בילדים

  • טיפול בילדים נפגעי התעללות

  • להתבגר בתוך גבולות

 

 בטיפול בסביבת הילד:

  • הדרכת הורים

  • עבודה קבוצתית בסביבתו של הילד

 

בנוסף יוצעו קורסים בנושאים כמו:

  • טפול בבעיות ייחודיות של ילדים ומתבגרים – לדוגמא:  ילדים במצבי טראומה, בעיות התנהגותיות ורגשיות בקרב ילדים ומתבגרים, התבגרות סוערת

  • טפול במערכים שונים – פרטני, קבוצתי, הדרכת הורים.

     

     

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>